Social Schools App

Op CBS Prins Johan Friso gebruiken we de Ouder Communicatie App Social Schools. Een handige app waarmee we je gemakkelijk op de hoogte kunnen houden. Informatie die alleen de groep van je kind aangaat of juist informatie voor de hele school. Zo delen wij binnen een veilige online omgeving al het nieuws met je.

‘Het belangrijkste in communicatie is horen wat er niet gezegd wordt.’

Hoe werkt Social Schools?

1. De app kun je downloaden via de Playstore of de Appstore en vervolgens installeren.
  2. Je maakt een account aan.
  3. Met de van school gekregen koppelcode wordt jouw kind binnen de app aan de juiste groep gekoppeld.
  4. Per account, van jou als ouder(s), zijn alle kinderen van het gezin die bij ons op school zitten te koppelen, elk kind met een eigen koppelcode.
  5. Zo heb je als ouder(s) in 1 app met 1 account alle kinderen bij elkaar.

Nieuwsbrief

Via onze nieuwsbrief houden we je als ouder op de hoogte. Deze wordt periodiek via Social Schools met je gedeeld.

Informatie via Social Schools

Hier lichten wij een aantal onderdelen toe wat er via Social Schools wordt geregeld en ingediend en waar wij je als ouder via de app van op de hoogte stellen.

• Absent melden

Ouders kunnen via de app doorgeven wanneer en waarom hun kind absent zal zijn. Je leerkracht krijgt dan een melding en weet waarom jouw kind afwezig is.

• Agenda

Naast de aankondiging van een evenement kan een leerkracht in de agenda vragen om hulp van ouders. Bijvoorbeeld voor helpende handen bij een activiteit of voor rijouders. In de app is precies te zien hoeveel helpende ouders er nog nodig zijn.

• Foto’s en privégegevens

Groepen kunnen foto’s delen van activiteiten, geheel volgens de huidige AVG-regels. Als ouder kun je zelf in de app instellen welke toestemmingen je geeft voor het publiceren van foto’s van je kind. Je kunt ook instellen welke persoonlijke gegevens zichtbaar zijn voor andere ouders.

• Oudergesprekken

Alle oudergesprekken worden via Social Schools gepland.