De afgelopen jaren was het al regelmatig in het nieuws; wat te doen met gebruik van mobiele telefoons en smartwatches op school? Afgelopen week werd de kersverse afspraak van de onderwijsminister met onderwijspartijen bekend (klik op de link om naar een nieuwsartikel te gaan!): vanaf januari 2024 komt er een verbod op mobiele telefoons, tablets en smartwatches in de klas.

Op de PJF hebben wij al langer schoolregels omtrent het gebruik van telefoons en dergelijke apparaten onder schooltijd. Er zal wat dat betreft niet zoveel veranderen. We vragen je ook thuis met je kind duidelijk over deze afspraken te praten. Bellen onder schooltijd (zoals bellen op smartwatches in de pauze op het schoolplein) is bij ons ongewenst en is in strijd met de afspraken die wij op school hebben over een veilige sociale omgeving.