Wat is HackShield?

Online veilig leren bewegen wordt steeds belangrijker en een steeds grotere uitdaging! Denk aan oplichting via phishingmails, WhatsAppfraude, wachtwoorden die gestolen worden. Maar hoe en wanneer leer je daarover?

HackShield in de Klas stimuleert leerlingen om het heft in eigen hand te nemen en zorgt ervoor dat leerlingen op een leuke educatieve manier kennis opdoen en gemotiveerd raken om zichzelf en hun omgeving (vader, moeder, opa en oma) te beschermen tegen CyberCrimes. HackShield zorgt voor enthousiasme bij de leerlingen en wakkert hun kennis aan.

HackShield is een game die klassikaal wordt gespeeld. Er zijn 8 klassikale lessen gedurende het jaar. Welke leerlingen worden echte CyberAgents van de gemeente Lansingerland?!?!

Vandaag was de grote digitale Kick-Off van HackShield in Lansingerland. Als school doen we hieraan mee voor de groepen 6 t/m 8. De leerlingen krijgen het komende jaar op school les in cyber veiligheid d.m.v. HackShield en kunnen zelf ook het spel thuis spelen.

Bekijk onderstaande website voor meer informatie: https://nl.joinhackshield.com/nl

Eigen account met uw toestemming

Uw kind mag een eigen account aanmaken (met uw toestemming) en kan zo de training tot cyber agent starten. Let op! Dit is niet verplicht, maar wel ontzettend leuk en leerzaam om te doen.

Eind van dit schooljaar worden de beste cyber agenten van de gemeente Lansingerland gehuldigd op het gemeentehuis. En hopen wij dat de kinderen van Prins Johan Friso daar onderdeel van mogen zijn!

PJF - HackShield Event